مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-17فرهنگي

قتل داریوش مهرجویی یادآور قتل کارگردان ایتالیایی


در فضای مه آلود و مبهم پس از قتل داریوش مهرجویی و همسرش یک نوشته و یادآوری، اما کاملا متفاوت بود که نوشت قتل کارگردان سرشناس ایرانی او را به یاد قتل «پی یر پائولو پازولینی» در 48 سال قبل انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: قتل تکان دهنده و فجیع داریوش مهرجویی - نویسنده، مترجم و کارگردان پرآوازه و صاحب سبک سینمای ایران- و همسر فیلم نامه نویس و هنرمند او - وحیده محمدی فر- از وجوه مختلف در کانون بحث و گمانه زنی قرار گرفته است.

مهم ترین پرسش طبعا این است که چنین جنایتی کار چه کسی یا کسانی بوده است و با چه انگیزه ای و دیگر این که در داخل و خارج به کدام قتل ها می توان تشبیه کرد؟ قتل به اتفاق همسر و در خانه شخصی -که به قاعده باید امن ترین جای جهان باشد- و با ضربات کارد و در شبی پاییزی و البته نام کوچک (داریوش) ناخودآگاه اذهان را به سوی قتل داریوش فروهر و همسرش در پاییز سال 77 برد، اما او دبیر کل حزب ملت ایران بود با 50 سال پیشینه سیاسی و مهرجویی نه با سیاست که با هنر شناخته می شد هر چند که به تعبیر صادق هدایت در این سرزمین اگر تو هم باسیاست کار نداشته باشی سیاست با تو کار دارد و تمام امور ما با سیاست گره خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قتل داریوش مهرجویی یادآور قتل کارگردان ایتالیایی

قتل داریوش مهرجویی یادآور قتل کارگردان ایتالیایی