مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-21پزشكي

کدام شکم دردها در بارداری باید جدی گرفته شود؟


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه در بارداری دردهای شکمی وجود دارند که ممکن است خطرناک باشند، گفت: زنان باردار باید با نشانه های پرخطر در این دوران آشنا باشند تا بتوانند به موقع اقدام لازم را انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا ناییجی با اشاره به اینکه تجربه دوران بارداری در افراد مختلف، متفاوت است، اظهار کرد: از تورم پاها گرفته تا حالت تهوع های صبحگاهی یا کمردردهایی که به دلیل بزرگتر شدن جنین در زنان باردار ایجاد می شود، گرچه در برخی اوقات ناراحت کننده اند ولی تغییراتی طبیعی هستند؛ نکته اینجاست که باید نشانه ها و دردهای خطرناک را بشناسید و به موقع به پزشک مراجعه کنید.

وی تاکید کرد: اگر احساس ناخوشی می کنید و به نظر می رسد علائم تان به مرور بدتر می شوند، سریع تر پزشک را در جریان بگذارید، ولی به طور کلی خونریزی، درد شکم و درد زیر شکم، تورم دست و صورت، افزایش وزن سریع، درد و انقباضاتی که آرام نمی شود، تاری دید و سر درد، تب، آبریزش و ترشحات از واژن و کاهش حرکات جنین از جمله نشانه های خطرناک است که باید فورا با پزشک مطرح کرد.

او با تاکید بر اینکه دردهای بارداری وجود دارد که باید آن ها را به پزشک اطلاع دهید، خاطرنشان کرد: درد ناگهانی، تیز و سست کننده ای که در سمت راست شکم احساس می کنید، می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام شکم دردها در بارداری باید جدی گرفته شود؟

کدام شکم دردها در بارداری باید جدی گرفته شود؟