مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 19:202023-10-17سياسي

شناسایی 262 قنات در اردبیل


مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 262 قنات در سطح استان اردبیل شناسایی شده و بخشی از این قنات ها همچنان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل، داور بستام در جلسه بررسی آخرین وضعیت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: 262 رشته قنات در سطح استان اردبیل شناسایی شده که 50 رشته از آنها در سال های گذشته مورد احیا ومرمت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در کنار مرمت و بازسازی این قنات ها، با یک برنامه ریزی و راهبرد مناسب سعی بر این است تا منابع موجود قنات ها به شکل صحیح و اصولی مورد مرمت و بهره برداری قرار گیرد.

مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب گفت: قنات از دیرباز با ابتکار متخصصان در ایران مورد حفاری و توجه قرار گرفته تا زمینه رفع کمبود منابع آب را مهیا کند.

بستام افزود: از این تعداد قنات حفر شده در استان 18 میلیون متر مکعب آب استحصال می شود که 20 درصد این قنوات در سال های اخیر خشک شده و یا مورد بی توجهی بهره برداران قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 90 درصد قنات های موجود در استان اردبیل با کاهش آب دهی روبه رو شده و ضرورت دارد با برنامه ریزی مناسب در احیای آنها به ویژه رفع مشکل لایروبی، بهره برداری اصولی مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 262 قنات در اردبیل

شناسایی 262 قنات در اردبیل