مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-13سياسي

انجام 3 هزار و 58 مورد بازدید مراکز لبنیاتی در ایلام


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: طی سال جاری 3 هزار و 58 مورد بازدید از مراکز لبنیاتی سطح استان بازدید به عمل آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام، الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: بیماری بروسلوز (تب مالت) یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که متاسفانه در سال های اخیر در استان روند افزایشی داشته است.

وی افزود: بر همین اساس و بر اساس وظایف ذاتی دامپزشکی استان علاوه بر پوشش واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز، به صورت دوره ای اکیپ های گشت نظارت دامپزشکی از مراکز جمع آوری شیر و لبنیاتی های محلی سطح شهرها نسبت به اخذ نمونه های شیر اقدام می کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: طی سال جاری 3 هزار و  58 مورد بازدید از مراکز لبنیاتی سطح استان بازدید به عمل آمده و همچنین 174 نمونه شیرخام جهت سنجش بار میکروبی و بررسی بیماری بروسلوز (تب مالت) اخذ شده است.

وی بیان کرد: این نمونه های شیر، جمع آوری و در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان مورد آزمایش قرار می گیرند.

جم زاده ادامه داد: اگر در تست های مقدماتی شیرخام، موارد مثبت بدست آید بلافاصله پس از اخذ تاریخچه و رجوع به گاوداری هایی که شیر از آن ها به لبنیاتی ها عرضه می شود از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 3 هزار و 58 مورد بازدید مراکز لبنیاتی در ایلام

انجام 3 هزار و 58 مورد بازدید مراکز لبنیاتی در ایلام