مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-01اقتصادي

سرگذشت ساکنان اتاق های مانده از جنگ جهانی دوم


داستان های بسیاری بر دیواره های این خانه به یادگار مانده است؛ خاطراتی شکل گرفته از 200 سال گذشته، که گاه برگرفته از اسکان جنگ زده های جنگ جهانی دوم است و گاه درباره سرپناهی است برای زنان و کودکان بی سرپرست؛ - حالا اما همین اتاق ها به مامنی برای نگهداری سالمندان ارامنه در تهران تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمای کلیسایی قدیمی از دل کوچه پیداست؛ اینجا خیابان وحدت اسلامی، بعد از بازار قدیمی، جایی بین یک مسیر دو راهیست که در همسایگی اش سالمندانِ بی سرپناه را پناه داده اند؛ سالمندانی که یا فرزندانشان آن ها را به اینجا سپرده اند یا خودشان راهی این خانه شده اند.

اینجا دومین کلیسای ارامنه تهران است؛ اتاق های همجوارش را از دهه 20 برای نگهداری از سالمندان ارمنی اختصاص داده اند؛ بنای اولیه کلیسا طبق روایات توسط دو تن از ارامنه ساکن محله به نام های هوسپیان و استپانیان به صورت محراب کوچک جهت انجام مراسم دینی ارامنه ساخته شده است.

ارمنیانی که در این محله زندگی می کردند به دنبال لشکرکشی های آغا محمدخان قاجار به قفقاز (سال 1795 میلادی) به اسارت در آمده و از منطقه قره باغ ارمنستان به شهر تهران کوچ داده شده اند؛ پس از به سلطنت رسیدن فتحعلی شاه قاجار (سال 1798 میلادی)، عده ای از صنعتگران ارمنی از جلفای اصفهان و تبریز به تهران آمده و بعضاً در مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگذشت ساکنان اتاق های مانده از جنگ جهانی دوم

سرگذشت ساکنان اتاق های مانده از جنگ جهانی دوم