مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 10:002023-09-28سياسي

آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان


استاندار گلستان در دیدار با رییس اتاق بازرگانی ترکمنستان از آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور ترکمنستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، استاندار گلستان در دیدار با رییس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان در سفر به این کشور با تبریک 32 سالگی استقلال کشور ترکمنستان، اظهار کرد:از زمان استقرار دولت سیزدهم در کشور و تدبیر روسای محترم جمهور دو کشور و امضای سند همکاری دوجانبه سهم ما اکنون در صادرات به کشور ترکمنستان از 9 درصد به 23 درصد افزایش یافته است.

  وی ادامه داد: این ریل گذاری درست به خوبی به مسیر خود برگشته و به تعبیر مقام معظم رهبری این دو کشور با اشتراکات فرهنگی و  اجتماعی فراوان باید روز افزون ارتباط خود را افزایش دهند و به رونق دو کشور کمک کند.

  استاندار گلستان خاطرنشان کرد: 37 درصد جمعیت استان گلستان از برادران و خواهران ترکمن هستند که نقطه عطفی در تعمیق ارتباط ما با استان بالکان آباد کشور ترکمنستان است.

  زنگانه افزود: همچنین 50 درصد از اعضای اتاق بازرگانی ما نیز ترکمن بوده که مستلزم همکاری بیشتری با هیئت های تجاری کشور ترکمنستان می باشد.

  وی اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزایشی بالغ بر 60 درصد در صادرات استان گلستان به وجود آمده که این بر اساس ترددهای هیات های تجاری و اقتصادی به کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان

آمادگی گلستان برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان