مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 19:202023-09-29بين الملل

وزارت دفاع آمریکا : ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای را دنبال نمی کند


وزارت دفاع آمریکا در سند جدید از ایران به عنوان «تهدیدی مستمر» یاد کرده و مدعی شده ایران به تعهدات خود ذیل کنوانسیون سلاح های شیمیایی پایبند نبوده است.

- وزارت دفاع آمریکا در سند جدید از ایران به عنوان تهدیدی مستمر یاد کرده و مدعی شده ایران به تعهدات خود ذیل کنوانسیون سلاح های شیمیایی پایبند نبوده است.

وزارت دفاع آمریکا در یک سند راهبردی جدید بار دیگر همسو با ارزیابی دیگر نهادهای حکومتی این کشور تصریح کرده ایران ساخت سلاح هسته ای را دنبال نمی کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس،  در صفحه 5 این سند 15 صفحه ای موسوم به سند راهبردی مقابله با سلاح های کشتار جمعی که روز پنجشنبه منتشر شده تصریح شده که جمهوری اسلامی ایران علی رغم داشتن فاصله حدوداً دو هفته ای با تولید مواد هسته ای لازم جهت ساخت بمب این سیاست را دنبال نمی کند.

  در این بخش آمده است: برآورد می شود که ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای را دنبال نمی کند اما توانایی لازم برای تولید مواد هسته ای لازم جهت ساخت یک بمب هسته ای در کمتر از دو هفته را دارد.

  وزارت دفاع آمریکا در سند جدید از ایران به عنوان تهدیدی مستمر یاد کرده و مدعی شده ایران به تعهدات خود ذیل کنوانسیون سلاح های شیمیایی پایبند نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت دفاع آمریکا : ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای را دنبال نمی کند

وزارت دفاع آمریکا : ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای را دنبال نمی کند