مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 22:052023-10-04سياسي

کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در تیران و کرون (+عکس)


نظریه هایی بر کاربرد مسکونی این شهرهای زیرزمینی و نظریه های دیگری بر عبادتگاه بودن آنها تأکید دارد و البته برخی هم کاربرد دفاعی برای آنها تعریف می کنند.

- کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در تیران و کرون (+عکس) نظریه هایی بر کاربرد مسکونی این شهرهای زیرزمینی و نظریه های دیگری بر عبادتگاه بودن آنها تأکید دارد و البته برخی هم کاربرد دفاعی برای آنها تعریف می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون از کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در روستای دولت آباد این شهرستان خبر داد.

محسن مظاهری رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون در گفت وگو با خبرنگار فارس اصفهان ضمن اعلام خبر کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در روستای دولت آباد این شهرستان اظهار کرد: محوطه ای با مساحت بالغ بر 10 هزار مترمربع در روستای دولت آباد به عنوان دومین شهرِ زیرزمینی دوره اشکانی در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: شواهد و یافته های باستان شناسی، قدمت دوره اشکانی این شهر زیرزمینی را قطعی کرده است.

مظاهری تصریح کرد: روستای دولت آباد در بخش کرون این شهرستان در پنج کیلومتری روستای کُرد علیا واقع است که پیشتر هم یک شهر زیرزمینی مربوط به دوره اشکانی در آن شناسایی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در تیران و کرون (+عکس)

کشف دومین شهر زیرزمینی استان اصفهان در تیران و کرون (+عکس)