مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 10:252023-09-27بين الملل

آیا ژاپن میانجی جدید برجام می شود؟


ژاپن همواره برای برقراری نقش تعادلی خود بین غرب و شرق کنشگری های دیپلماتیکی داشته و حتی در ادوار دولت های پیشین ژاپن هم شاهد چنین پیشنهاداتی از سمت ژاپنی ها بوده ایم.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - صبح نو نوشت:  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته است که ژاپن ابتکار عملی را برای احیای مذاکرات هسته ای ایران که ماه هاست به وقفه درآمد، پیشنهاد داده است و این پیشنهاد در زمانی صورت گرفته که ژاپن در زمان آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ، رویکردی دیگر را از خود ارائه می داد.

حالا با ابراز قدرت ایران در عرصه های بین المللی و دیپلماسی فعال شاهدیم که کشورهایی مثل ژاپن با دیدن عملکرد دیپلماتیک ایران، گویی می خواهند از قافله جا نمانند پیشنهاداتی را برای ایفای نقش میانجیگر ارائه می دهند.

 البته لازم به ذکر است که ژاپن همواره برای برقراری نقش تعادلی خود بین غرب و شرق کنشگری های دیپلماتیکی داشته و حتی در ادوار دولت های پیشین ژاپن هم شاهد چنین پیشنهاداتی از سمت ژاپنی ها بوده ایم.

مدلی که ژاپن در این راستا برای فعالیت بین المللی خود تعریف کرده، مدلی است به نام پل سنگی.

به زعم ژاپنی ها اگر آمریکا در ایران در یک طرف باشد و آمریکا در طرف دیگر، برای ایجاد پل ارتباط بین این دو کشور باید بر روی سنگ بنای هر طرف مصالحی قرار داد و سنگ آخر نقطه تعاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ژاپن میانجی جدید برجام می شود؟

آیا ژاپن میانجی جدید برجام می شود؟