مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 09:452023-10-09بين الملل

دعوت تاجیکستان و قزاقستان از مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی برای مذاکره


وزارت امور خارجه تاجیکستان و قزاقستان در بیانیه های جداگانه تشدید تنش در خاورمیانه را محکوم و مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی را به پایان درگیری و عادی سازی اوضاع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در بیانیه ای تشدید تنش و اقدامات خشونت آمیز در خاورمیانه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاجیکستان آمده است: تشدید تنش در خاورمیانه که منجر به تلفات جانی قابل توجهی در میان غیرنظامیان و تخریب تعداد زیادی از تاسیسات اجتماعی و زیرساختی شده است، نگرانی عمیقی را در تاجیکستان ایجاد کرده است.

وزارت خارجه تاجیکستان در ادامه، ضمن محکومیت اعمال خشونت آمیز، طرفین را به پایان فوری خشونت و آغاز گفت وگو برای عادی سازی اوضاع، دعوت کرد.

همچنین آیبک اسمادیاروف سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان نگرانی عمیق کشورش را نسبت به تشدید درگیری ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی که منجر به تلفات غیرنظامی بسیاری شده است، ابراز کرد.

وی ادامه داد: قزاقستان از طرفین می خواهد به دنبال ابزارهای سیاسی برای حل مسالمت آمیز اوضاع باشند و به اقداماتی متوسل نشوند که می تواند منجر به تشدید بیشتر اوضاع نه تنها بین دو کشور، بلکه در کل خاورمیانه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت تاجیکستان و قزاقستان از مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی برای مذاکره

دعوت تاجیکستان و قزاقستان از مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی برای مذاکره