مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 09:062023-10-11سياسي

بازی های بومی محلی «گستج»، نوید دهنده توسعه گردشگری


ثبت جشنواره های بازی های بومی محلی روستای هدف گردشگری گستج شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور نوید دهنده رونق و توسعه گردشگری بیش از این پیش این روستا ست.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ ازسال ها قبل که  اهالی خونگرم روستای گستج با همکاری شورای اسلامی ودهیاری، جشنواره بازی های بومی محلی را به را ه انداخته اند و هر سال پررونق تر از سال قبل برگزارمی کنند، این اقدام کار را به جایی رسانده تا جشنواره بازی های بومی محلی  این روستا نیمه مهرماه امسال در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت برسد.

مرتضی محمد زاده، رییس شورای اسلامی گستج در گفت وگو با خبرنگار فارس از فردوس در توضیح بازی های بومی محلی این روستا اظهارداشت: در10 سال گذشته 24 بازی از بازی های قدیمی شناسایی و تعدادی از آن ها احیا شده است و هرساله در ایام عید نوروز این بازی ها در دو بخش آقایان و خانم ها در دو مکان به صورت جداگانه برگزار می شود.

احیای بازی های سنتی و قدیمی در گستج وی از احیای مجدد بازی های سنتی وقدیمی در روستای گستج خبرداد و گفت: بازی های سنتی در این روستا به فراموشی سپرده نشده و هرسال در ایام نوروز اجرای این بازی ها درقالب جشنواره ای درحضور اهالی، مسوولان محلی و استانی و حتی گردشگرانی از سطح کشور در روستا برگزار  می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های بومی محلی «گستج»، نوید دهنده توسعه گردشگری

بازی های بومی محلی «گستج»، نوید دهنده توسعه گردشگری