مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 12:472023-09-25بين الملل

غلبه حاشیه جنگ غلات بر متن جنگ اوکراین!


با بالا گرفتن یک مناقشه دیپلماتیک بر سر غلات، لهستان که یکی از نزدیک ترین متحدان اوکراین است، اعلام کرده که دیگر به این کشور سلاح ارسال نمی کند و نخست وزیر لهستان گفته؛ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: منازعه ورشو و کی یف بر سر صادرات غلات به نقطه اوج خود رسیده و سیاست های راهبردی دولت لهستان در قبال جنگ اوکراین را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

با بالا گرفتن یک مناقشه دیپلماتیک بر سر غلات، لهستان که یکی از نزدیک ترین متحدان اوکراین است، اعلام کرده که دیگر به این کشور سلاح ارسال نمی کند و نخست وزیر لهستان گفته؛ در عوض بر مسلح کردن خود با سلاح های مدرن تمرکز خواهد کرد.

این ادبیات غیر مترقبه از سوی یکی از اعضاء ناتو و اتحادیه اروپا، نقطه آشکارساز اختلافاتی است که ماه هاست میان اعضای پیمان آتلانتیک شمالی بر سر شیوه مواجهه با جنگ اوکراین و دولت زلنسکی آغاز شده و روزبه روز گسترده تر می شود.

ریشه این مناقشه موضوع غلات است، مناقشه ای که پس از بروز جنگ تمام عیار میان روسیه و اوکراین آغاز شد و عملا کلیه خطوط اصلی کشتی رانی دریای سیاه را بست تا اوکراین مجبور به یافتن مسیرهای جایگزین زمینی شده و ناگزیر، غلات زیادی راهی اروپای مرکزی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلبه حاشیه جنگ غلات بر متن جنگ اوکراین!

غلبه حاشیه جنگ غلات بر متن جنگ اوکراین!