مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 13:312023-10-08سياسي

فعالیت 1500 صلح یار در کردستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام سیدحسین حسینی ظهر امروز در همایش تجلیل از خیرین فعال در حوزه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در سنندج اظهار کرد: حوزه خیرین جدای از دستگاه قضا در حوزه های مختلف مثمرثمر است.

وی تصریح کرد: در دستگاه قضایی استان همواره تاکید کردیم که اهتمام بر حل و رفع مشکل مردم به صورت مسالمت آمیز و بدون نیاز به صدور حکم انجام شود.

رییس کل دادگستری کردستان افزود: بخشی از این کار به خیرین، مصلحین، حکمین قرانی و کسانی که دستی بر خیر دارند واگذار می شود برای مثال در حوزه صلح یاران از لحاظ تعداد و آمار صلح یاران رتبه های نخست کشوری را داریم.

به گفته حسینی، یک هزار و 500 صلح یار که قسمت اعظم آن را خیرین به خود اختصاص داده اند در استان فعالیت می کنند و تاثیر بسزایی در ایجاد صلح و سازش و کاهش ورود پرونده ها به دستگاه قضا دارند.

رذیس کل دادگستری کردستان گفت: از خیلی شکات و خواهان پرونده ها در بحث رسیدگی و احضار محکومین مالی خود شاکی با ورود این صلح یارها به عنوان یک خیر از بخشی از حق خود می گذرد.

وی افزود: خیلی از محکومین قصاص با گذشت ولی دم از قصاص که حق مسلم و طبیعی خودشان است گذشت می کنند.

حسینی با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین کار بی بدیلی است که معتقدیم باید هرچه زودتر تحقق پیدا کند، گفت: شعب ویژه خیرین و فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 1500 صلح یار در کردستان

فعالیت 1500 صلح یار در کردستان