مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 18:052023-09-23اقتصادي

برداشت بیش از 8 هزار تُن گردو از باغات چهارمحال و بختیاری


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت باغات گردو استان در حال حاضر 7 هزار و 400 هکتار است، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری برداشت گردو در باغات استان بیش از 8 هزار تُن باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه برداشت گردو در چهارمحال و بختیاری از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، گفت: زمان برداشت گردو در استان بسته به شرایط اقلیمی و آب و هوایی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح زیر کشت باغات گردو استان در حال حاضر 7 هزار و 400 هکتار است که از این میزان 6 هزار و 400 هکتار بارور هستند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در سال جاری برداشت گردو در باغات استان بیش از 8 هزار تُن باشد، افزود: نسبت به سال گذشته برداشت گردو بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

شیرانی با بیان اینکه غالب 90 درصد باغات چهارمحال و بختیاری به صورت بذری است، یادآور شد: یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی و وزارتخانه حرکت به سمت کشت های پیوندی و یکسان است، در همین راستا یک هکتار از باغات استان زیر کشت رفته و در سال های آینده شاهد ارتقا و بازار پسندیدی این محصول هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از 8 هزار تُن گردو از باغات چهارمحال و بختیاری

برداشت بیش از 8 هزار تُن گردو از باغات چهارمحال و بختیاری