مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 18:052023-09-23سياسي

بدون تعارف ؛ ایران هیچ شانسی برای گرفتن اسکار ندارد ...


برخی بر این اعتقادند که فیلم نگهبان شب نماینده ایران هیچ شانسی برای راهیابی به لیست 15 فیلم انتخابی اولیه اسکار ندارد و حتی مخالفت و موافقت با آن به جناح بندی های سیاسی هم کشیده شد.

-   عصر ایران ؛ نهال موسوی - در چند روز گذشته انتخاب فیلم نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی به عنوان نماینده ایران برای معرفی به اسکار برای شاخه بهترین فیلم بین المللی با جنجال زیادی در بین اهالی سینما روبرو شده است.

برخی بر این اعتقادند که فیلم نگهبان شب هیچ شانسی برای راهیابی به لیست 15 فیلم انتخابی اولیه اسکار ندارد و حتی مخالفت و موافقت با آن به جناح بندی های سیاسی هم کشیده شد.

  فارغ از هر گونه جناح بندی و با نگاهی واقع بینانه باید گفت، مهمترین قضیه ای که باید مد نظر داشته باشیم این است که فیلم انتخاب شده برای معرفی به اسکار چه پشتوانه بین المللی داشته است؟ یعنی چه کمپانی پخش فیلم در آمریکا را عهده دار است؟ برخلاف سایر جوایز اسکار، جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی - که پیشتر اسمش بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان بود - به شخصی خاص اعطاء نمی شود و گرچه کارگردان اثر آن را دریافت می کند اما در واقع جایزه به طور کل متعلق به کشور فرستانده فیلم به آکادمی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون تعارف ؛ ایران هیچ شانسی برای گرفتن اسکار ندارد ...

بدون تعارف ؛ ایران هیچ شانسی برای گرفتن اسکار ندارد ...