مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 07:452023-10-18اقتصادي

پیش بینی برداشت 70 هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری


مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند، گفت: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار و 650 هکتار است و پیش بینی می شود از این میزان امسال حدود 70 هزار تن چغندرقند برداشت شود.

- روح الله سعیدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: برداشت چغندرقند در مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری مانند خانمیرزا و کیار آغاز شده و احتمال دارد برداشت محصول تا پایان آبان ماه و یا اواسط آذرماه نیز ادامه داشته باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم اکنون برداشت موثر محصول چغندرقند در استان آغاز نشده و تا کنون حدود 100 هکتار برداشت محصول انجام شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار و 650 هکتار است و پیش بینی می شود از این میزان امسال حدود 70 هزار تن چغندرقند برداشت شود.

سعیدی با اشاره به خرید تضمینی چغندرقند از کشاورزان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: بر اساس قراردادی که بین کشاورزان و کارخانه قند در استان منعقد می شود محصول چغندرقند به صورت تضمینی توسط این کارخانه خریداری می شود.

وی اضافه کرد: معمولا بر اساس قراردادی که فی مابین کارخانه قند چهارمحال و بختیاری و کشاورزان منعقد می شود این کارخانه بذر، سم و ریزمغذی در اختیار کشاورزان قرار می دهد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 70 هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

پیش بینی برداشت 70 هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری