مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 15:002023-09-27اقتصادي

چین تعداد راکتورهای خود را افزایش می دهد


چین اعلام کرد که قصد دارد در آینده با افزایش قابل توجه تعداد راکتورهای خود سهم تولید برق از بخش انرژی هسته ای را به 18 درصد برساند.

این رقم در حال حاضر 2.

- چین اعلام کرد که قصد دارد در آینده با افزایش قابل توجه تعداد راکتورهای خود سهم تولید برق از بخش انرژی هسته ای را به 18 درصد برساند.

این رقم در حال حاضر 2.

2 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام انجمن انرژی هسته ای چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پکن در نظر دارد در آینده پیش بینی شده سالانه بین 7 تا 8 راکتور جدید به برنامه هسته ای خود اضافه کند.

چین به دنبال توسعه انرژی هسته ای خود به عنوان بخشی از فشار گسترده تر بر انرژی های تجدیدپذیر و امنیت انرژی داخلی است.

انجمن انرژی هسته ای چین (CNEA) اعلام کرد که انتظار می رود تا سال 2035 حدود 10 درصد از تولید برق کشور و تا سال 2060، 18 درصد با ظرفیت تولید مجموعاً 400 گیگاوات (GW) تا سال 2060 از طریق انرژی هسته ای باشد.

به گفته انجمن انرژی هسته ای چین، این کشور در حالی که شاهد رشد سریع ظرفیت در سایر انرژی های تجدیدپذیر همچون باد و خورشید بوده است برای رسیدن به اهداف خود در زمینه توسعه انرژی هسته ای تلاش کرده است.

بر اساس گزارش CNEA، پکن برای 58 گیگاوات ظرفیت نصب شده هسته ای تا سال 2020 هدف تعیین کرده بود، اما تا سپتامبر 2023 با ظرفیت نصب شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین تعداد راکتورهای خود را افزایش می دهد

چین تعداد راکتورهای خود را افزایش می دهد