مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 08:552023-09-23پزشكي

توزیع و فروش داروی سقط جنین در داروخانه های غیربیمارستانی، غیرقانونی است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه های غیربیمارستانی، غیرقانونی تلقی و با متخلفین برخورد می شود.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه های غیربیمارستانی، غیرقانونی تلقی و با متخلفین برخورد می شود.

رحمت الله افشار درباره قوانین موجود در حوزه توزیع داروهای سقط جنین افزود: براساس قانون، داروهای سقط جنین صرفا با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستانی و ثبت دقیق آن ها در سامانه قابل تجویز است و توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می شوند، در داروخانه های غیربیمارستانی و خارج از این مصوبه، غیرقانونی تلقی می شود.

وی اظهارکرد: معاونت غذا و دارو نسبت به نظارت و رصد توزیع داروهای سقط جنین و برخورد با داروخانه های متخلف اقدام می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افشار بیان کرد: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارند و از آنجا که عمده افرادی که از این داروها استفاده می کنند، مصرف آن را کتمان و دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند؛ زمانی مراجعه می کنند که دچار خونریزی های شدید و افت فشار خون و هموگلوبین می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع و فروش داروی سقط جنین در داروخانه های غیربیمارستانی، غیرقانونی است

توزیع و فروش داروی سقط جنین در داروخانه های غیربیمارستانی، غیرقانونی است