مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 15:252023-09-30بين الملل

کمیته تحقیقاتی سازمان ملل: اقدامات نامشروع اسراییل مستلزم تبعات حقوقی است


یک کمیته تحقیقاتی سازمان ملل متحد با نامشروع خواندن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین خواستار متوقف سازی و جلوگیری از این اقدامات شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک کمیته سازمان ملل در برگه اعلام وضعیتی  اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را نامشروع خواند.

براساس گزارش شامگاه (جمعه) خبرگزاری فلسطین (وفا)، این برگه وضعیت را کمیته تحقیقاتی و مستقل سازمان ملل در امور فلسطین اشغالی صادر کرده است.

در این برگه که تحت عنوان تبعات حقوقی سیاست ها و اقدامات اسراییل در خاک اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی منتشر شده، آمده است: اشغالگری اسراییل که تاکنون 56 سال ادامه داشته، -برابر با حقوق بین الملل- غیرقانونی است و اقدامات نامشروع مستلزم تبعات حقوقی برای اسراییل است .

این کمیته سازمان ملل همچنین تاکید کرد: تمام کشورها و سازمان ملل ملزم به اقدام فوری جهت جلوگیری از این فعالیت های غیرقانونی هستند .

در بخش دیگری از این برگه آمده است: اسراییل حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت را با اشغال بلندمدت، شهرک سازی و الحاق خاک اشغالی فلسطین از سال 1967، نقض کرده و همچنان نقض می کند .

خبرگزاری فلسطین می گوید که این برگه در چارچوب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد (2022) صادر شده که در آن از دیوان بین المللی دادگستری خواسته شده بود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته تحقیقاتی سازمان ملل: اقدامات نامشروع اسراییل مستلزم تبعات حقوقی است

کمیته تحقیقاتی سازمان ملل: اقدامات نامشروع اسراییل مستلزم تبعات حقوقی است