مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 13:552023-10-16اجتماعي

موج بارش های شدید و سیلابی از راه رسید؛ مبادا غافلگیر شوید!


سال آبی جدید پر بارش خواهد بود؛ این پیش بینی است که حالا مقدمات تحقق آن فراهم آمده و از این رو جا دارد که در خصوص آن هشدار دهیم و این هشدار را به اطلاع دیگران هم برسانیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، هرچه سال آبی قبل کم بارش بود، موجب تشدید خشکسالی در مناطق وسیعی از کشور گردید و به بحران ها دامن زد، سال آبی تازه -که از اول مهر شروع شده و تا پایان شهریور 1403 ادامه دارد، قرار است پر بارش باشد و در سمت مقابل، با سیلاب ها بحران ساز شود.

پیش بینی ای که برخی در بیانش دچار اغراق هم شده و تاکید کرده اند که ال نینو در راه است!البته ال نینو پدیده ای مختص به اقیانوس آرام است و فاصله اش تا کشورمان آنقدر زیاد است که حتی رصد آثار جانبی آن در این نقطه از کره خاکی، جز با انجام پروژه های پژوهشی خاص ممکن نیست، اما آنچه قطعی است، رصد نقشه های هواشناسی است که نشان از شدت گرفتن بارش ها در کشورمان دارد.

بارش هایی که در مناطقی شدیدتر است و در نتیجه محتمل است که به وقوع سیلاب هایی منجر شود.

مانند اتفاقی که چند سال پیش نمونه مثال زدنی از آن را تجربه کردیم؛ سیلاب هایی که در نتیجه بارش شدید در بازه های زمانی کوتاه در مناطق وسیعی از جمله در غرب و جنوب غربی کشورمان به وقوع پیوست و متاسفانه افزون بر خسارات سنگین مادی، مرگبار هم بود و جان شماری از هموطنان مان را ربود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج بارش های شدید و سیلابی از راه رسید؛ مبادا غافلگیر شوید!

موج بارش های شدید و سیلابی از راه رسید؛ مبادا غافلگیر شوید!