مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-11اقتصادي

لزوم تنوع بخشی به کانال های تسویه ارزی کالاهای اساسی


ایران برای کاهش اثرات تحریم در واردات مواد غذایی و نیز افزایش ضریب امنیت غذایی، لازم است کانال های تسویه ارزی کالاهای اساسی را متنوع تر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شرایطی که تحریم های اعمال شده، واردات مواد غذایی را برخلاف نظر تحریم کنندگان سخت تر کرده است، بسیاری از کارشناسان بر این باورند با متنوع کردن کانال تسویه ارزی کالاهای اساسی؛ این مشکلات را کاهش داد.

اکنون کانال های تسویه ارزی محدود است و ریسک انتقال ارز را بالا برده است، کانال های وارنگلد آلمان و امارات که برای تسویه های ارزی کالاهای اساسی استفاده می شود، می تواند باعث اعمال نفوذ بیشتری از سوی تحریم کنندگان شود.

منابع ارزش کشور برای واردات کالاهای اساسی کشاورزی بیشتر در بانک های کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا است، حال آنکه شرکت های تامین کننده غذا، ارز موردنیاز خود جهت فروش کالاهای اساسی به ایران را در بانک های اروپایی و آمریکایی، می خواهند باشد.

*راهکار تنوع بخشی به مبادی وارداتی در چنین شرایطی می توان با کشورهایی مانند چین که مهم ترین کشور در زنجیره عرضه غذایی است، تهاتر بیشتری داشته باشیم.

این سیاست را اخیرا رییس جمهور کشورمان با سفر به کشورهای آفریقایی دنبال می کند و تهاتر مواد غذایی با این کشورها را کلید زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تنوع بخشی به کانال های تسویه ارزی کالاهای اساسی

لزوم تنوع بخشی به کانال های تسویه ارزی کالاهای اساسی