مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-09اجتماعي

خراسان رضوی رتبه اول ورود گردشگر در کشور


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به دلیل وجود امام رضا(ع) اولین رتبه را در کشور از لحاظ ورود گردشگر دارد.

- یوسف بیدخوری در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال جاری، با توجه به حضور گردشگران حوزه خلیج فارس مخصوصا شیعیان عراقی، ما شاهد حضور بیش از 2 میلیون نفر گردشگر در استان خراسان رضوی بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی افزود: در کنار گردشگری زیارت در مشهد، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی، گردشگری تاریخی و فرهنگی همچنین گردشگری مبتنی بر اقامتگاه بومگردی و روستایی از جاذبه های گردشگری در شهرستان های مختلف استان است.

وی با بیان اینکه راه اندازی 162 اقامتگاه بودمگردی در استان سبب رونق گردشگری شده است، تشریح کرد: ما به لحاظ تعداد شهرستان دومین استان بعد از استان فارس در کشور هستیم که 34 شهرستان با ظرفیت های خاص و متفاوت داریم.

بیدخوری با ذکر این نکته که نیشابور از نظر تاریخی، فرهنگی، وضعیت طبیعی و کشاورزی مورد توجه گردشگران است، عنوان کرد: بیشترین تورهای مشهد را به مقصد نیشابور داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی رتبه اول ورود گردشگر در کشور

خراسان رضوی رتبه اول ورود گردشگر در کشور