مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-21اقتصادي

چشمان مردم به آسمان/ آیا زمستان امسال هم مازوت در تبریز خواهد سوخت؟


با شروع فصل سرما و تشدید مصرف گاز در آذربایجان شرقی، بر اساس گمانه ها مازوت سوزی نیروگاه حرارتی برق تبریز به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی دور از انتظار نیست.

- ایسنا/آذربایجان شرقی با شروع فصل سرما و تشدید مصرف گاز در آذربایجان شرقی، بر اساس گمانه ها مازوت سوزی نیروگاه حرارتی برق تبریز به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی دور از انتظار نیست.

آذربایجان شرقی سه نیروگاه بزرگ تولید برق دارد که شامل نیروگاه تبریز با 700 مگاوات، سهند با 650 مگاوات و صوفیان با 60 مگاوات بوده که در مجموع 1400 مگاوات را تحت مجموعه شرکت مدیریت تولید برق استان تولید می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وضعیت تولید و مصرف برق و گاز در تبریز همچون سایر انرژی ها و سایر نقاط کشور با چالش ناترازی مواجه است.

تابستان که می شود، قطعی برق و زمستان که می آید، قطعی گاز میهمان تبریزی ها می شود و یکی از چالش های بزرگ این شهر در پاییز و زمستان نیز بحث کمبود گاز و قطع سهمیه گازی نیروگاه تبریز است.

وقتی سهمیه نیروگاه قطع می شود، دو راه پیش رو می ماند.

یا باید برق مردم قطع شود که در ادامه آب هم به دلیل استفاده دستگاه های پمپاژ از برق، قطع می شود و در نتیجه باید زندگی مردم کاملا مختل شود که تنها راه جلوگیری از این امر استفاده از سوخت دیگری به جای گاز در نیروگاه تبریز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمان مردم به آسمان/ آیا زمستان امسال هم مازوت در تبریز خواهد سوخت؟

چشمان مردم به آسمان/ آیا زمستان امسال هم مازوت در تبریز خواهد سوخت؟