مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 16:502023-09-28بين الملل

یخچال های طبیعی سوییس سریعتر از گذشته در حال ذوب شدن هستند


یافته های یک تحقیق که نتایج آن امروز (پنجشنبه) 28 سپتامبر 2023 منتشر شد، حکایت از آن دارد که یخچال های طبیعی سوییس طی دو سال گذشته به اندازه دوره زمانی 30 ساله حد فاصل سال های 1960 تا 1990 ذوب شده اند.

- یافته های یک تحقیق که نتایج آن امروز (پنجشنبه) 28 سپتامبر 2023 منتشر شد، حکایت از آن دارد که یخچال های طبیعی سوییس طی دو سال گذشته به اندازه دوره زمانی 30 ساله حد فاصل سال های 1960 تا 1990 ذوب شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، این پدیده که در نوع خود بسیار هشدار دهنده و نگران کننده به حساب می آید، تحت تأثیر شرایط آب و هوایی شدیدِ ناشی از تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین روی داده است.

گروهی از کارشناسان آکادمی علوم طبیعی سوییس که روی بخش های منجمد کره زمین تحقیق می کنند در تازه ترین مطالعه خود یادآور شده اند که بارش کم برف در زمستان و دمای بسیار بالای هوا در تابستان سبب شده است تا دست کم 10 درصد از حجم این شاهکارهای طبیعی طی سال های 2022 و 2023 کم شود.

کارشناسان یاد شده در انتهای این مطالعه نسبت به وضعیت موجود هشدار داده و تاکید کرده اند که یخچال های سوییس سریعتر از گذشته در حال ذوب شدن هستند.

این پدیده تقریبا هر سال به نوعی در بدترین شکل خود تکرار می شود به نحوی که سال 2022 با ذوب شدن شش درصد از حجم یخچال ها یک رکورد از خود به جای گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخچال های طبیعی سوییس سریعتر از گذشته در حال ذوب شدن هستند

یخچال های طبیعی سوییس سریعتر از گذشته در حال ذوب شدن هستند