مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 14:222023-10-22اقتصادي

حمایت از عشایر کرمانشاه با طرح تولید قراردادی گوشت قرمز


مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: طرح تولید قراردادی گوشت قرمز فرصتی است در اختیار جامعه عشایری استان تا به ازای دام های پرواری، نهاده دامی مدت دار تحویل بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی جعفر رضایی مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با معرفی عشایر استان در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل با جمعیتی حدود 76 هزار نفر، اظهار کرد: این تعداد جمعیت در قالب 13 هزار و 800 خانوار در سطح استان پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه عشایر استان یک میلیون و 400 هزار رأس دام در اختیار دارند، ادامه داد: جامعه عشایری جامعه ای مولد و تلاش گر هستند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه به لحاظ جمعیتی نسبت به عشایر کشور در رتبه هفتم و از نظر تعداد دام های در اختیار، در رتبه چهارم قرار دارد.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته عشایر دام های خود را به علت خشکسالی های پی درپی با توجه به حذف ارز ترجیحی و بالا بودن قیمت نهادهای دامی؛ می فروختند که با برنامه ریزی و سیاستی که سازمان امور عشایری کشور و وزرات جهاد کشاورزی در عرضه نهاده دامی به قیمت مصوب پیاده کرد، قیمت دام بالا رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از عشایر کرمانشاه با طرح تولید قراردادی گوشت قرمز

حمایت از عشایر کرمانشاه با طرح تولید قراردادی گوشت قرمز