مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-04اقتصادي

برداشت 1200 تن میوه گرمسیری چیکو در سیستان و بلوچستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش از یک هزار و 200 تن میوه گرمسیری چیکو از سطح 150 هکتار از باغ های بارور این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش از یک هزار و 200 تن میوه گرمسیری چیکو از سطح 150 هکتار از باغ های بارور این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

اردشیر شهرکی در گفت وگو با ایسنا، افزود: چیکو به عنوان میوه گرمسیری در سطح 231 هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می شود.

وی ادامه داد: این محصول گرمسیری عمدتا در شهرستان های چابهار، سرباز، کنارک و قصرقند کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چیکو میوه ای گرمسیری با خاصیت درمانی برخی بیماری ها و ترمیم دندان، منبع تامین موادمغذی برای مصرف کننده و کسب درآمد بسیارخوب برای کشاورزان است.

وی بیان کرد: میوه چیکو؛ به شکل گرد تا بیضی به قطر 10 تا 15 سانتیمتر و طول 12 سانتیمتر و وزن نرمال میوه ها بین 100 تا 400 گرم است (برخی از ارقام به یک کیلوگرم نیز می رسد).

شهرکی افزود: میوه این درخت دارای پوست نازک و صاف به رنگ قهوه ای روشن، گوشت میوه نارس به رنگ زرد تا قهوه ای روشن با شیرابه فراوان و سفت است اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 1200 تن میوه گرمسیری چیکو در سیستان و بلوچستان

برداشت 1200 تن میوه گرمسیری چیکو در سیستان و بلوچستان