موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-14بين الملل

5 نکته کلیدی در مورد غافلگیری اسراییل از سوی حماس


یکی از سوالات مهمی که از روز شنبه و همزمان با حمله نیروهای حماس به اسراییل در میان کارشناسان و تحلیلگران مطرح شده، این است که چطور دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسراییل در این سطح گسترده غافلگیر شده و ضربات بزرگی را متحمل شدند؟ - یکی از سوالات مهمی که از روز شنبه و همزمان با حمله نیروهای حماس به اسراییل در میان کارشناسان و تحلیلگران مطرح شده، این است که چطور دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی اسراییل در این سطح گسترده غافلگیر شده و ضربات بزرگی را متحمل شدند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جهان صنعت در سرمقاله خود به قلم عبدالرضا فرجی راد ، دیپلمات پیشین و استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با طرح این سوال نوشت: برای بررسی و پاسخ به این سوال چند نکته لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نخست اینکه حماس اکنون شبیه به یک دولت عمل می کند؛ طبیعتا وقتی یک گروهی به صورت دولت عملی می کند، دستگاه اطلاعاتی آن نیز تقویت می شود.

هر چند معتقدیم که سیستم اطلاعاتی اسراییل قدرتمند است، اما از طرف مقابل باید گفت که حماس امروز، آن گروه 5 یا 10 سال گذشته نیست.

یک زمانی حماس با سنگ و تیر و کمان به جنگ اسراییل می رفت و یک زمانی نیز با اسلحه سبک با آنها مقابله می کرد.

در حالی که امروز حماس دارای موشک، پهپاد، سلاح ضدتانک و اسلحه سنگین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 نکته کلیدی در مورد غافلگیری اسراییل از سوی حماس

5 نکته کلیدی در مورد غافلگیری اسراییل از سوی حماس