مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 21:402023-09-30اقتصادي

آغاز فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث


سازمان بورس بر اساس ماده 2 قانون اوراق بهادر در راستای حقوق سهامداران وظیفه ساماندهی ،حفظ و توسعه بازار سرمایه را دارد در بحث توسعه ابزارها و بازارها و رسیدگی به تخلفات که رخ می دهد در راستای حفظ حقوق سهامداران تلاش می کنیم.

-  تقریبا 2 سالی که تیم جدید سازمان بورس مشغول به کار شد برنامه ای در سه محور تنطیم شد که بحث اول آن حفظ حقوق سهامداران بود یکی از راهبردها بحث توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم بود که تلاش شد در این راستا گام برداریم و سعی شد سبد ابزار به شکلی توسعه یابد که هر سرمایه گذاری با هر سطح سلیقه و ریسک بتواند از آن استفاده کند.

  دو سال گذشته حدود 20 درصد معاملات روزانه برای صندوق ها بود اما اکنون حدود 50 درصد از معاملات روزانه به صندوق ها اختصاص دارد.

معاملات در صندوق های مزیت هایی دارد به طور مثال کارمزد معاملاتی صندوق ها بسیار کمتر است بنابر این هزینه معاملات در بازار سرمایه کاهش پیدا کرده است مورد دیگر این که اشخاصی که ناراحت توسعه صندوق ها بودند به سبب این که در گذشته می توانستند با اغوا افراد را به سمت سهامی  بکشانند با توسعه صندوق ها این افراد نقش کمتری خواهند داشت.

  سهم بخش مسکن در بازار سرمایه کم است و باید توسعه پیدا کند صندوق های املاک و مستغلات راه اندازی شد و در حال توسعه است و اوراق سلف مسکن در حال نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

آغاز فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث