مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 11:452023-10-11سياسي

ایزدهی: جبهه مقاومت از نیروهای ضعیف، مجاهدان انقلابی ساخت


منطق انقلاب اسلامی در مبارزه مردم فلسطین موجب شد که عده قلیلی در نوار غزه، با خودباوری و احساس هویت، دست به مقاومتی بزنند تا بعد سال ها بتوانند نیرو ی را خلق کنند که در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، عملیات و حماسه طوفان الاقصی حاکی از تبلور یک اندیشه خاص سیاسی است.

اما به راستی چه چیزی توانست از ضعیف ترین نیروهایمقاومت، کسانی بسازد که قدرت نظامی اسراییل را اینچنین عاجز و سردرگم کند؟ برای بررسی این موضوع با حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی؛ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

  حاشیه نشینی اسلام سیاسی ایزدهی در ابتدا گفت: قبل از انقلاب اسلامی، وقتی سخن از حضور اسلام در اجتماع و مسائل سیاسی و اجتماعی به میان می آمد، مسلمین به دنبال یک ایده و روشی منسجم بودند که بتواند راه مبارزه و تقابل صحیح در برابر نظام سلطه و استعمار را به آن ها نشان دهد.

اما به دلیل آنکه فقه شیعه رویکرد سنتی و غیر سیاسی را درپیش گرفته بود و چندان به موضوعات سیاسی از سوی فقها پرداخته نشده بود، بسیاری از افراد به سمت خوانش های سوسیالیستی رفتند و نقطه اتکای تقابل با غرب را در جبهه چپ سیاسی دیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایزدهی: جبهه مقاومت از نیروهای ضعیف، مجاهدان انقلابی ساخت

ایزدهی: جبهه مقاومت از نیروهای ضعیف، مجاهدان انقلابی ساخت