مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 12:352023-10-10سياسي

تجهیز سازمان زمین شناسی به مطالعه کانسارهای پنهان و آب های ژرف


مدیرکل دفتر اکتشافات ناحیه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تجهیز این سازمان به فناوری مگنتوتلوریک جهت توسعه اکتشافات ناحیه ای و مطالعه کانسارهای پنهان و عمیق خبر داد.

- مدیرکل دفتر اکتشافات ناحیه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تجهیز این سازمان به فناوری مگنتوتلوریک جهت توسعه اکتشافات ناحیه ای و مطالعه کانسارهای پنهان و عمیق خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا عامری از تجهیز گروه اکتشافات ژئوفیزیکی سازمان زمین شناسی به دستگاه مگنتوتلوریک (MT) خبر داد و گفت: در راستای اهداف راهبردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و به منظور توسعه اکتشافات ناحیه ای و همچنین مطالعه کانسارهای پنهان و عمیق، تجهیزات مگنتوتلوریک برای گروه ژئوفیزیک سازمان خریداری شد.

عامری ادامه داد: با توجه به عمق نفوذ قابل توجه روش مگنتوتلوریک، از دیگر کاربردهای آن می توان به شناسایی و اکتشاف آب های ژرف، انرژی های زمین گرمایی، منابع هیدروکربوری، شورابه های مدفون حاوی عناصر حیاتی و مطالعات پوسته زمین برای کاربردهای تکتونیک و زمین شناسی اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به اتمام ذخایر معدنی سطحی در آینده نزدیک و نیاز روزافزون صنایع به مواد معدنی، تصریح کرد: شناسایی و اکتشاف ذخایر جدید در اعماق زیاد با استفاده از روش های نوین اکتش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز سازمان زمین شناسی به مطالعه کانسارهای پنهان و آب های ژرف

تجهیز سازمان زمین شناسی به مطالعه کانسارهای پنهان و آب های ژرف