مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 17:452023-09-23سياسي

نجات خزر در گرو اقدام 5 کشور حاشیه


رییس سازمان حفاظت محیط زیست نابودی معیشت و محیط زیست دریایی را یکی از اثرات کاهش تراز آب دریای خزر عنوان کرد و گفت: نجات خزر در گروی اقدام عاجل و هماهنگ 5 کشور حاشیه این دریاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنرانی خود در نشست وزرای کشورهای متعهد کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر(کنوانسیون تهران) که در شهر ژنو سوییس برگزار می شود، اظهار کرد: مایلم مراتب تشکر خود را از آقای مختار بابایف، وزیر محترم اکولوژی و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان که پیشنهاد برگزاری اجلاس مشورتی وزرا و مقامات عالی رتبه محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون تهران را ارائه کرده است، اعلام کنم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریای خزر منبع با ارزش برای مردمی است که در مجاورت آن زندگی می کنند و میراث طبیعی مشترکی است که باید برای نسل های فعلی و آتی حفظ شود.

کم توجهی به کیفیت محیط زیست دریای خزر، اقتصاد و معیشت جوامع حاشیه ای، این دریا را به مخاطره می اندازد.

با حفظ محیط زیست این دریا، مردمان و جوامع ساحل نشین از منافع گوناگون آن بهره مند شده، فعالیت های اقتصادی در راستای رسیدن به توسعه پایدار را تقویت کرده و بین توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست دریای خزر تعادل برقرار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات خزر در گرو اقدام 5 کشور حاشیه

نجات خزر در گرو اقدام 5 کشور حاشیه