مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 23:252023-10-07بين الملل

عملیات پهپادهای ایرانی در عمق اقیانوس


در رزمایش اخیر پهپادی ارتش، برای نخستین بار پهپادهای انتحاری، اهداف شناوری را در شمال اقیانوس هند مورد اصابت قرار دادند.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه وطن امروز، این عملیات با به کارگیری 2 پهپاد آرش و ابابیل 2 انجام شد که از مهم ترین پهپاد های انتحاری ایران هستند.

  جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته تمرکز زیادی روی حوزه پهپادی کرده به طوری که امروز طیف متنوعی از این پرنده های بدون سرنشین به یکی از بازو های اصلی بازدارندگی ایران تبدیل شده است.

  این پهپاد ها که به گفته ژنرال مک کنزی فرمانده سابق سنتکام، استیلای آمریکا در آسمان منطقه را پس از جنگ کره به چالش کشیده اند، در حوزه های مختلف شناسایی، رزمی و انتحاری به کارگیری می شوند که نمونه آخر یعنی پهپاد های انتحاری، بویژه در چند سال اخیر یکی از چالش برانگیزترین و مشهورترین پهپاد های ایرانی بودند که شاهد 136 از جمله آنهاست.

  در این میان، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سال های گذشته برخی پهپاد ها را طراحی و تولید کرده که مشهورترین آن ها پهپاد انتحاری و برد بلند آرش با برد 2 هزار کیلومتر است که در رزمایش اخیر برای نخستین بار تصاویر به کارگیری آن علیه اهداف شناوری در دریا منتشر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات پهپادهای ایرانی در عمق اقیانوس

عملیات پهپادهای ایرانی در عمق اقیانوس