مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 16:002023-10-22اقتصادي

انواع ورق های فولادی


قیمت ورق از آن جهت اهمیت دارد که معمولا از این محصول با جنس و گریدهای مختلف به عنوان ماده اولیه برای تولید بسیاری از مقاطع و مصنوعات فولادی استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وب سایت بورس آهن، انواع مختلف ورق های فولادی به­ صورت مستقیم یا غیر مستقیم در صنایع مورد استفاده قرار می­ گیرند که هر کدام از آن ها ویژگی­ های مکانیکی و شیمیایی خاصی دارند و در ابعاد متنوعی به بازار عرضه می شوند.

آشنایی با فرایند تولید ورق فولادی ورق آهنی به محصولی گفته می شود که به طور معمول از ترکیب آهن با سایر عناصر تولید می­شود و با در نظر گرفتن موادی که برای ساخت آن ها به­ کار رفته است، خواص متنوعی دارند که باعث ایجاد تفاوت بین انواع ورق فولادی خواهد شد.

به منظور تولید ورق های فولادی معمولا از 2 روش نورد گرم و سرد استفاده می کنند که هر کدام تاثیر بسزایی بر تعیین کیفیت، خواص، مشخصات و قیمت ورق فولادی دارد.

در فرآیند نورد گرم، ابتدا فولاد که به صورت قالب هایی به نام شمش آماده می شوند را تحت حرارت بالا قرار می دهند تا امکان تغییر شکل برای آن ها فراهم شود و در نهایت با عبور از روی غلتک ها ضخامت کاهش پیدا می کند.

از طرفی برای ساخت ورق­هایی به روش نورد سرد، بعد از اینکه فرایندهای مورد نیاز برای نورد گرم تکمیل شد عملیات های دیگری به منظور ایجاد سطحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع ورق های فولادی

انواع ورق های فولادی