مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-13پزشكي

تاثیر خودمراقبتی بر سلامت روان


کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان گفت: خودمراقبتی در سلامت روان نیاز به افزایش افزایش سواد سلامت روان دارد بدین معنی که خودآگاهی افراد در مورد اختلالات روان افزایش یابد و به شناسایی مدیریت و پیشگیری از این اختلالات کمک کند.

- ایسنا/خوزستان کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان گفت: خودمراقبتی در سلامت روان نیاز به افزایش افزایش سواد سلامت روان دارد بدین معنی که خودآگاهی افراد در مورد اختلالات روان افزایش یابد و به شناسایی مدیریت و پیشگیری از این اختلالات کمک کند.

قدسیه حکیم زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت خودمراقبتی و تاثیر آن بر سلامت روان، اظهار کرد: خودمراقبتی عملی است که در آن هر فرد از دانش و مهارت و توان خود استفاده می کند تا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند.

منظور از به طور مستقل، تصمیم گیری درباره خود است یعنی مسئولیت مراقبت و ارتقای وضعیت زندگی خود را به عهده بگیرد؛ البته این تصمیم گیری در مواقعی می تواند از نظر دیگران متاثر باشد.

وی با بیان اینکه سلامت روان باید در اولویت قرار داده شود، افزود: خودمراقبتی فعالیتی است که مردم برای تامین حفظ و ارتقا سلامت خود انجام می دهند اما نگاه جامع تر این مراقبت می تواند به فرزندان، خانواده، دوستان، همسایگان، هم محلی ها و همشهری های نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر خودمراقبتی بر سلامت روان

تاثیر خودمراقبتی بر سلامت روان