مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 04:202023-09-23اقتصادي

خودکفایی لرستان در تولید بذر محصولات کشاورزی


مسوول ثبت و گواهی بذر جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خودکفایی لرستان در تولید بذر، گفت: امسال شاهد افزایش 14 درصدی میزان بذر استاندارد نسبت به سال گذشته هستیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، علی دهقانی امشب در گفت وگو با رسانه ها با اشاره به جایگاه و نقش مهم بذر، عنوان کرد: پژوهش های جهانی نشان داده که سهم بذر اصلاح شده، رسمی و شناسه دار در تولید هر محصول زراعی بالغ بر 60 درصد عوامل تولید است.

 وی با بیان اینکه در حدود نیمی از سطح کشت استان از بذرهای اصلاح و گواهی شده استفاده می شود، خاطرنشان کرد : تلاش ما بر این است که سهم استفاده از این بذور با کیفیت را در زراعت کشاورزان افزایش دهیم.

  مسوول ثبت و گواهی بذر جهاد کشاورزی لرستان تعداد شرکت های تولید بذر گندم و جو در استان را 9 واحد و حبوبات را 2 واحد عنوان کرد و توضیح داد: لرستان با موقعیت زاگرس میانه تنوع زیادی در اقلیم دارد و با وجود تنوع اقلیمی، تنوع ارقام بالایی نیاز دارد؛ در حال حاضر با بیش از 50 رقم گندم و جو بیشترین تنوع ارقام را داریم و می توان گفت برای هر شرایط اقلیمی ارقام کافی در دستور کار کشت و تولید است.

دهقانی با بیان اینکه نقش های مهم نظارتی بخش ثبت و گواهی بذر و نهال شامل نظارت بر کار شرکت های تولیدی بذر و نهال اعم از نظارت و هدایت کارفرمایان و پیمانکاران بذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی لرستان در تولید بذر محصولات کشاورزی

خودکفایی لرستان در تولید بذر محصولات کشاورزی