مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 11:282023-10-05بين الملل

آیا پایان زلنسکی نزدیک است؟


سرنوشت جنگ اوکراین و روسیه بسیار مبهم است، و پرسش این است که آیا افزایش سرسام آور هزینه و نارضایتی ها غرب را به میز مذاکره با مسکو خواهد کشاند؟ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - قدس نوشت: ​​​​​​​این روزها نوع بازیگری بلوک غرب در قبال بحران اوکراین وضعیت عجیب و پیچیده ای به خود گرفته.

در آن سوی آتلانتیک هر چند جو بایدن رییس جمهور آمریکا تلاش دارد به هر شکل ممکن سطح کمک مالی و نظامی به کی یف را حفظ کند، اما نمایندگان مجلس که حل مشکلات داخلی را بر ماجراجویی های خارجی مقدم قلمداد می کنند، در تنظیم ردیف بودجه سال آینده کمک نظامی به اوکراین را از 24 میلیارد دلار به حدود 6 میلیارد دلار کاهش داده اند.

حفظ همین سطح کمک هم اگرچه با وجود تورم و نارضایتی های داخلی در ایالات متحده بعید به نظر می رسد که باید توجه داشت کمی بیش از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و این در حالی است که در صورت بازگشت دونالد ترامپ به اتاق بیضی، کلاً باید قید کمک به اوکراین را زد.

در مورد رویکرد اروپا هم وضعیت همین گونه آشفته به نظر می رسد.

وزرای خارجه اتحادیه دو روز پیش هر چند تلاش کردند در نشست تاریخی خود که برای نخستین بار در یک پایتخت بیرون از این نهاد یعنی کی یف برگزار شد، ژست حمایت از اوکراین را بگیرند، ولی از چند جنبه تحت فشار شدید قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا پایان زلنسکی نزدیک است؟

آیا پایان زلنسکی نزدیک است؟