مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 13:102023-10-18اجتماعي

جای خالی کاوش باستان شناسی در اندیمشک


یک پژوهشگر تاریخ و تبارشناسی می گوید: در سال های اخیر هیچ گونه توجهی به پژوهش، کاوش باستان شناسی، تاریخ و فرهنگ شهرستان اندیمشک نشده است.

- امیر آریافر در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: با این که 20 سال از تاسیس اداره میراث فرهنگی اندیمشک می گذرد اما تاکنون حتی پنج درصد کاوش باستان شناسی در محوطه های تاریخی این شهرستان صورت نگرفته است.

او با تصریح این مطلب که در برخی محوطه های تاریخی اندیمشک اخبار حفاری های غیرمجاز بیش از کاوش های باستان شناسی به گوش می رسد، گوش زد کرد: این خبرها مبین این است که مسؤولان ذی ربط باید بیش از پیش اقدامات موثری برای کاوش و حفاظت از گنجینه های تاریخی این شهرستان اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر این که توسعه فرهنگی هر منطقه ای بسیار مهم است، متذکر شد: مسؤولان ذی ربط باید با صدور مجوز کاوش های باستان شناسی امکان دستیابی به اطلاعات تاریخی و فرهنگ گذشتگان در شمال خوزستان را فراهم کنند.

در این باب: اسکلت های باستانی اندیمشک چه می گویند؟ این پژوهشگر تاریخ با بیان این که شناخت از تاریخ شهرستان اندیمشک حداقلی است، گفت: متاسفانه اغلب افراد درکی گنگ از باستان شناسی و تاریخ این شهرستان دارند.

آریافر با بیان این که آثار تاریخی و باستانی شناسنامه هر سرزمینی به حساب می آیند نیز گفت: در صورت انجام کاووش های باستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی کاوش باستان شناسی در اندیمشک

جای خالی کاوش باستان شناسی در اندیمشک