مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-07فرهنگي

چرا به اقوام ایرانی در سینما بدرستی پرداخته نشده است؟


سینما به اقوام ایرانی نپرداخته است، زیرا حساسیت های بی موردی در این زمینه برای فیلمسازان ایجاد کردند که یکی از شاخص ترین نمونه های آن ماجرای توقیف ده ساله سریال «سرزمین کهن» بود.

- علی آشتیانی پور معتقد است: سینما به اقوام ایرانی نپرداخته است، زیرا حساسیت های بی موردی در این زمینه برای فیلمسازان ایجاد کردند که یکی از شاخص ترین نمونه های آن ماجرای توقیف ده ساله سریال سرزمین کهن بود.

این فیلمساز و تهیه کننده پیشکسوت سینما در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، درباره عملکرد سینمای ایران در پرداختن به اقوام ایرانی به ایسنا گفت: واقعیت این است که آثار زیادی را درباره اقوام ایرانی در سینمای ایران به یاد نمی آورم.

ایران کشوری است که از اقوام مختلفی تشکیل شده است که همه این اقوام هم خودشان را ایرانی می دانند.

این نکته مهمی است که برای پرداختن به اقوام مختلف، ما هم باید همه آن ها را ایرانی بدانیم و به عنوان یک وجه مشترک به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر شرایط در سینما به گونه ای بود که وقتی می خواستیم سراغ یکی از اقوام برویم، خیلی باید ملاحظه می کردیم تا به کسی برنخورد.

حساسیت های بی موردی در این زمینه برای فیلمسازان ایجاد کردند که یکی از شاخص ترین نمونه های آن ماجرای توقیف ده ساله سریال سرزمین کهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به اقوام ایرانی در سینما بدرستی پرداخته نشده است؟

چرا به اقوام ایرانی در سینما بدرستی پرداخته نشده است؟