مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 14:102023-10-09پزشكي

30 درصد مردم ایران دچار نوعی اختلال روانی هستند


حدود 30 درصد مردم در معرض ابتلا به نوعی از اختلالات روانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،سید وحید شریعت،رییس انجمن روانپزشکان ایران در نشست خبری که امروز دوشنبه در محل انجمن روانپزشکان ایران برگزار شد، اظهارداشت: حدود 30 درصد مردم در معرض ابتلا به نوعی از اختلالات روانی هستند که نسبت به مطالعات گذشته (21 درصد) روند افزایشی داشته است که یک درصد ابتلای آن مربوط به دوران پسا کرونا است.

شیوع بیش از 20 درصدی افسردگی در جامعه  شریعت با بیان اینکه اضطراب 33 درصد و افسردگی بیش از 20 درصد در جامعه شیوع یافته، ادامه داد: افرادی که عزیزان خود را در دوران کرونا از دست دادند یا مبتلا به این بیماری شدند بیشتر دچار اختلالات روانی شدند.

اختلالات روانی در استان تهران37 درصد است شریعت میزان افسردگی را در زنان، افراد بیکار شده و بیسواد بیشتر برشمرد و ادامه داد: بر اساس مطالعات کشوری، شیوع اختلالات روانی در استان تهران37 درصد بوده که دلایل مختلف در بروز آن نقش دارد.

رییس انجمن روانپزشکان ایران گفت: برای سلامت روان مهمترین عوامل، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند و در حیطه وظایف وزارت بهداشت نیست؛ اشتغال و مسکن و سرمایه اجتماعی مهمترین مولفه ها برای افزایش امید و نشاط در جامعه می شود و در ارتقای سلامت روان بسیار موثر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد مردم ایران دچار نوعی اختلال روانی هستند

30 درصد مردم ایران دچار نوعی اختلال روانی هستند