مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 15:252023-10-04اقتصادي

سالمندی، ابر چالش پیش روی استان اردبیل است


یک کارشناس حوزه برنامه ریزی شهری سالمندی را ابر چالش پیش روی استان اردبیل برشمرد و گفت: پدیده سالمندی تاکنون به صورت جدی وارد گفتمان آینده نگری و برنامه ریزی های ملی و محلی نشده است.

- ایسنا/اردبیل یک کارشناس حوزه برنامه ریزی شهری سالمندی را ابر چالش پیش روی استان اردبیل برشمرد و گفت: پدیده سالمندی تاکنون به صورت جدی وارد گفتمان آینده نگری و برنامه ریزی های ملی و محلی نشده است.

اصغر پاشازاده، دکترای تخصصی برنامه ریزی شهری 12 مهر در گفتگو با ایسنا پدیده سالمندی را معضل جمعیتی استان اردبیل در سال های آتی توصیف کرد و افزود: پدیده سالمندی به علت کاهش زاد و ولد، پیشرفت های پزشکی، افزایش امید به زندگی و افزایش آموزش و آگاهی درحال ظهور می باشد.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار و پیش بینی ها، نسبت سالمندان 64 سال و بالاتر استان اردبیل و کشور، در 13 سال آینده 14 درصد و در 23 سال آینده (1425)، 22 درصد خواهد شد.

پاشازاده تصریح کرد: از نظر سازمان بهداشت جهانی، جوامع دارای 7 الی 14 درصد جمعیت بالای 65 سال، رو به سالمندی و جوامع بیش از 14 درصد سالمند، سالخورده تلقی می شوند.

این کارشناس ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده میتوان گفت که اردبیل در شرایط سالمندی قرار دارد و در آینده نه چندان دور سالخورده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالمندی، ابر چالش پیش روی استان اردبیل است

سالمندی، ابر چالش پیش روی استان اردبیل است