مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:402023-10-04پزشكي

کاهش ذخایر «خون» در تهران / فراخوان تهرانی ها برای اهدای خون


مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه روند کاهش اهدای خون در شهریور ماه تقریبا در همه کشور وجود داشته، گفت: به دلیل اینکه استان تهران، - کاهش ذخایر خون در تهران / فراخوان تهرانی ها برای اهدای خون مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه روند کاهش اهدای خون در شهریور ماه تقریبا در همه کشور وجود داشته، گفت: به دلیل اینکه استان تهران، قطب پزشکی و انجام بسیاری از اعمال جراحی است، نیاز به خون و فرآورده های آن زیاد است، بنابراین از مردم می خواهیم که برای اهدای خون در این روزها اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید منتظر شُبّر با اشاره به آمار کاهش اهدای خون تهرانی ها در شهریورماه، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت و استقبال از اهدای خون به همین حالت ادامه یابد، در تامین خون مورد نیاز با مشکل روبرو می شویم و سطح ذخایر خون به کمتر از یک هفته خواهد رسید.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر اگرچه در مورد خون مشکلی نداریم و سطح ذخیره آن در حد یک هفته است، اما با توجه به اینکه عمر محصولی مانند پلاکت کوتاه و حداکثر سه روز است، وضعیت ذخایر آن مناسب نیست.

وی تاکید کرد: پلاکت نیاز ضروری بسیاری از بیماران مانند بیماران سرطانی است و با تزریق آن وضعیت بیمار ثابت شده و برای شیمی درمانی و ادامه روند درمان آماده می شوند و بهتر است افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ذخایر «خون» در تهران / فراخوان تهرانی ها برای اهدای خون

کاهش ذخایر «خون» در تهران / فراخوان تهرانی ها برای اهدای خون