مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-11اجتماعي

زمان 15 ثانیه ای برای هشدار سریع زلزله های بزرگ تهران/مزایای توسعه سامانه های هشدار


استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با بیان اینکه تهران با گسل های متعدد فعال احاطه شده است، بر ضرورت توسعه شبکه های هشدار سریع زلزله تاکید کرد و گفت: - استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با بیان اینکه تهران با گسل های متعدد فعال احاطه شده است، بر ضرورت توسعه شبکه های هشدار سریع زلزله تاکید کرد و گفت: برآوردها نشان می دهد مقدار زمان هشدار سریع زلزله در تهران حداکثر 15 ثانیه است و سیستم های هشدار سریع کالیفرنیا و ترکیه میزان زمان هشدار شبیه تهران را دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر عبدالرضا قدس در نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران چالش ها و راهکارها، زلزله را لرزش شدید زمین دانست که به صورت ناگهانی رخ می دهد و بر روی سطح زمین شکاف ایجاد می کند و گفت: زلزله در ارتباط با گسلش زمین است و در فرآیند زلزله، زمین تحت فشار است و در صورتی که این فشار از تحمل زمین خارج شود، زلزله رخ می دهد.

وی با بیان اینکه زمین ایران تحت فشار است و به عنوان کشوری لرزه خیز تلقی می شود، اظهار کرد: زلزله در یک نقطه رخ نمی دهد، بلکه پارگی بر روی یک گسل است و هر چه طول این پارگی بزرگتر باشد، نشان می دهد که بزرگای زلزله نیز بزرگ است.

قدس با اشاره به ضرورت توسعه شبکه هشدار سریع یادآور شد: تهران توسط تعداد زیادی گسل محاط شده است و نرخ تغییر شکل پوسته در اطراف تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان 15 ثانیه ای برای هشدار سریع زلزله های بزرگ تهران/مزایای توسعه سامانه های هشدار

زمان 15 ثانیه ای برای هشدار سریع زلزله های بزرگ تهران/مزایای توسعه سامانه های هشدار