مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 06:452023-10-13اقتصادي

شهرستان اقلید پیشتاز در حوزه کشاورزی


همزمان با دور دوم سفر هیئت دولت به استان فارس شهرستان اقلید صبح روز پنجشنبه میزبان 2 تن از مسوولان کشوری بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اقلید، 2 طرح در حوزه کشاورزی با حضور مهندس نیازی معاون وزیر جهادکشاورزی، در شهرستان اقلید افتتاح شد.

بهره برداری از بزرگترین طرح حوزه کشاورزی  طرح آبیاری نوین کشاورزی به میزان 600 هکتار در دشت آسپاس که در دو فاز برنامه ریزی شده بود با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال تکمیل و راه اندازی شد.

در آبیاری نوین، برخلاف کنترل کننده های آبیاری قدیمی که بر اساس برنامه و تایمرهای از پیش تعیین شده عمل می کنند، کنترل کننده های آبیاری هوشمند، همه شرایط از جمله آب و هوا، شرایط خاک، تبخیر و میزان آب مورد نیاز گیاه را می سنجند و در نهایت به شکل خودکار زمانبندی آبیاری را برای شرایط حال حاضر محل تنظیم می کنند.

افتتاح گلخانه سبزی و صیفی  گلخانه سبزی و صیفی که در زمینی به مساحت 2 ونیم هکتار و با هزینه 290 میلیاردی بخش خصوصی در دشت نمدان اقلید احداث شده است، دومین طرحی بود که با حضور مهندس نیازی به بهره برداری رسید.

تخصیص تسهیلات جهت احداث گلخانه  معاون وزیر جهادکشاورزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در شهرستان اقلید متقاضیان دیگری جهت تاسیس گلخانه وجود دارند که درصدد این هستیم با تخصیص منابع مالی هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان اقلید پیشتاز در حوزه کشاورزی

شهرستان اقلید پیشتاز در حوزه کشاورزی