مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 22:252023-10-07اقتصادي

اتصال هشت استان کشور به شبکه سراسری قطار سریع السیر


مجری آزادراه های مرکز و جنوب کشور گفت: پروژه آزادراه شیراز اصفهان 70 درصد پیشرفت زیرسازی دارد که آماده روسازی و ریل گذاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس علیرضا صلواتی، مجری آزادراه های مرکز و جنوب کشور در نشستی با حضور خبرنگاران در هتل سهروردی اصفهان بیان کرد: در تلاش هستیم قطار سریع السیر اصفهان در دولت سیزدهم به بهره برداری برسد، طول  این مسیر بین 100 تا 120 دقیقه خواهد بود، که منجر به کاهش مهاجرت معکوس افراد از شهرهای کوچک به بزرگ به ویژه نخبگان است، و 80 پروژه در مرحله مطالعات، طراحی و اجرا با اعتبار حدود 500 هزار میلیارد تومان اکنون در دست اقدام است که از جمله آن می توان به قطار سریع السیر اصفهان تهران و آزادراه شیراز اصفهان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مصوبه شورای عالی اقتصاد برای این پروژه گرفته شده است، اما قرار نیست مسیر تهران مشهد جایگزین اصفهان تهران شده و این مسیر قرار است کاملا تحت پوشش قطار سریع السیر قرار بگیرد  و سپس استان فارس نیز به این طرح مجهز شود.

صلواتی گفت: این پروژه 70 درصد پیشرفت زیرسازی دارد که آماده روسازی و ریل گذاری است، زیرسازی 150 کیلومتر از مسیر انجام شده است و 85 درصد عوارض تاسیساتی و ملکی در کل مسیر برطرف شده است، یکی از دو تونل مسیر به اتمام رسیده است و تمرکز اصلی این طرح برای مسیر قم اصفهان می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال هشت استان کشور به شبکه سراسری قطار سریع السیر

اتصال هشت استان کشور به شبکه سراسری قطار سریع السیر