مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 08:152023-09-27اجتماعي

چه کنیم تا اعتماد به نفس کودکان دبستانی تقویت شود؟


یک کارشناس ارشد بالینی و روان درمانگر کودکان با بیان اینکه انتظار از کودکان باعث ایجاد اجبار شده که همین امر مختل شدن رفتار مثبت را در پی دارد، - ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس ارشد بالینی و روان درمانگر کودکان با بیان اینکه انتظار از کودکان باعث ایجاد اجبار شده که همین امر مختل شدن رفتار مثبت را در پی دارد، گفت: باید به جای انتظار از تشویق استفاده کنیم تا کودک حس اعتماد به نفس را در خود بیابد.

مریم پیرتاج در گفت وگو با ایسنا در خصوص چگونگی ایجاد اشتیاق در کودکان دبستانی برای رفتن به مدرسه، اظهار کرد: یک بخش وظیفه برعهده والدین است.

والدین کلاس اولی باید قبل از شروع سال تحصیلی از چگونگی رفتار در مدرسه شامل؛ ارتباط، گفت و گو و سلام کردن و چگونگی رفتار با افرادی که قرار است به تازگی آنان را ببیند آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه گوشزد کردن این موارد بسیار مهم است، افزود: برای رفع اضطراب کلاس اولی ها در روزهای اول پدر یا مادر باید همراه فرزند به مدرسه روند که این باعث می شود اعتماد به نفس او افزایش یافته و حس امنیت در او ایجاد شود.

این روان درمانگر کودک و معلم مقطع ابتدایی با بیان اینکه این همراهی نباید ادامه دار باشد، اما کودک نباید شرطی شود که والدین حتما تا پایان سال در مدرسه حضور دارند، تصریح کرد: معلم کلاس نیز نباید یه مادر اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کنیم تا اعتماد به نفس کودکان دبستانی تقویت شود؟

چه کنیم تا اعتماد به نفس کودکان دبستانی تقویت شود؟