مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-10اقتصادي

مردم بدانند، «تخم مرغ» منبع غذایی طبیعی و کامل است


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، گفت: تخم مرغ نه تنها یک وعده غذایی خوشمزه و کامل؛ بلکه یک عنصر لاینفک برای تولید بسیاری از غذاها بوده که به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل شناخته می شود.

- حسین محمد زاده، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس به مناسبت روز جهانی تخم مرغ، اظهار کرد: تخم مرغ عنصر لاینفک برای تولید بسیاری از غذاها است که به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل شناخته می شود.

وی افزود: تخم مرغ به صورت آب پز، ارزش غذایی خود را حفظ کرده و مصرف آن در صبح برای همه افراد به خصوص دانش آموزان بسیار توصیه می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: هر تخم 75 تا 80 کیلوکالری انرژی دارد و یک ماده غذایی پروتیینی رژیمی محسوب می شود.

محمدزاده تصریح کرد: تخم مرغ دارای پروتیینی با کیفیت بالا (حاوی 5/5 گرم پروتیین یا 1/11 درصد ارزش روزانه DV% پروتیین موردنیاز روزانه) و نیز حاوی تمام 9 اسیدآمینه ضروری و 14 ماده مغذی کلیدی بوده که برای حفظ سلامت دندان، استخوان، پوست، بینایی و سیستم اعصاب مرکزی بسیار مفید است.

وی با اشاره به این که مصرف تخم مرغ در کهن سالی باعث جلوگیری از تحلیل عضلات و عارضه زوال مغزی می شود ابراز کرد: این ماده غذایی ارزشمند صرف نظر از تأثیر قابل توجه بر روی عملک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم بدانند، «تخم مرغ» منبع غذایی طبیعی و کامل است

مردم بدانند، «تخم مرغ» منبع غذایی طبیعی و کامل است