مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 07:452023-10-10سياسي

دیدگاه مشترک؛ «فلسطین» مسأله اصلی جهان اسلام


حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مبارزه علیه رژیم ستم شاهی در سال 1341 «فلسطین» را مسأله اصلی جهان اسلام عنوان کردند.

- حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مبارزه علیه رژیم ستم شاهی در سال 1341 فلسطین را مسأله اصلی جهان اسلام عنوان کردند.

ایشان 77 روز بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی در تابستان 1358 این ایده را به پیشنهاد ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت، وجهه جهانی دادند.

ایشان با نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، جهان اسلام را علیه اسراییل یکپارچه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 18 مهر مصادف با چهارمین روز از تهاجم منسجم گروه های جهادی فلسطینی علیه رژیم اشغالگر قدس تحت عنوان طوفان الاقصی است.

سابقه نام گذاری سازمان آزادی بخش فلسطین در کنار سایر گروههای جهادی فلسطینی در جنگ شش روزه در سال 1967 (1346) با اقدامات ایذایی ارتش اسراییل را به داخل دره کرامه در حد فاصل مرز اردن و سوریه کشاندند و با عملیات چریکی و پارتیزانی، تلفات انسانی و لطمات جنگ افزاری سنگینی به نیروی زمینی این رژیم غاصب وارد کردند و پیروز معرکه شدند.

برای گرامیداشت این پیروزی، آن روز تاریخی از سوی گروههای جهادی فلسطین و برخی کشورهای دوست، به نام روز جهانی فلسطین نامگذاری شد و از آن سال به صورت پراکنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدگاه مشترک؛ «فلسطین» مسأله اصلی جهان اسلام

دیدگاه مشترک؛ «فلسطین» مسأله اصلی جهان اسلام