مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-15اقتصادي

افزایش کودکان خیابانی در خوزستان: مطالبه مردمی برای ساماندهی


در سال های اخیر، تعداد کودکان خیابانی در خوزستان در حال افزایش بوده و این موضوع به یک مطالبه مردم برای ساماندهی این شرایط تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، در سال های اخیر، تعداد کودکان خیابانی در خوزستان  به ویژه در کلانشهر اهواز در حال افزایش بوده و این موضوع به یک مطالبه مردم برای ساماندهی این شرایط تبدیل شده است.

مطابق با تعاریف، کودکان خیابانی را کودکان زیر 18 سالی می دانند که در خیابان ها و اماکن عمومی و پر تردد به صورت دائمی یا موقت مشغول به کسب درآمد یا وقت گذرانی هستند.

بنا بر اعلام بهزیستی خوزستان بیش از 90 درصد کودکان کار پسر و 10 درصد دختر هستند از سال 96 تاکنون، یک هزار و 127 کودک کار شناسایی شده اند، که بیش از نیمی از آن ها در شهرستان اهواز زندگی می کنند در حال حاضر، شش مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده تحت نظارت بهزیستی در شهرستان های اهواز، آبادان، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان و یک مرکز شبانه روزی برای نگهداری کودکان خیابانی بی سرپرست و یا بدسرپرست نیز در شهرستان اهواز فعالیت می کنند دلایل اصلی افزایش تعداد کودکان خیابانی در خوزستان معمولاً به مسائل اقتصادی و اجتماعی برمی گردد.

مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری و ناتوانی خانواده ها در تأمین نیازهای اساسی کودکان می تواند عامل اصلی در ترک تحصیل و ور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کودکان خیابانی در خوزستان: مطالبه مردمی برای ساماندهی

افزایش کودکان خیابانی در خوزستان: مطالبه مردمی برای ساماندهی