مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 09:502023-09-28بين الملل

رییس جمهور قرقیزستان به آلمان سفر کرد


رییس جمهور قرقیزستان به دعوت صدرا اعظم فدرال آلمان برای شرکت در نشست سران «آلمان – آسیای مرکزی» به «برلین» سفر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان  به دعوت اولاف شولتز صدر اعظم آلمان برای شرکت در نشست سران آلمان – آسیای مرکزی که 29 سپتامبر برگزار می شود، به برلین سفر کرد.

جباراف همچنین دیداری دوجانبه با  شولتز خواهد داشت که طی آن قرار است در مورد مسائل جاری همکاری دو کشور از جمله گسترش تعاملات اقتصادی، مسائل زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی گفت وگو شود.

رییس جمهور قرقیزستان در بخشی از این سفر قرار است در نشست مشترک سران آسیای مرکزی با فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهور آلمان  شرکت کند و همچنین دیداری با اعضای انجمن تجاری این کشور کمیته شرق اقتصاد آلمان خواهد داشت.

در این سفر جین بیک کولوبایف وزیر امور خارجه ، موراتبک آزیمباکیف رییس بخش سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری، تالانت بیک ایمانوف مدیر آژانس سرمایه گذاری ملی تحت ریاست، کنات عبدالرحمانوف معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان وی را همراهی می کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این جو بایدن رییس جمهور آمریکا در نیویورک با سران قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در اولین نشست ریاست جمهوری در قالب C5+1 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور قرقیزستان به آلمان سفر کرد

رییس جمهور قرقیزستان به آلمان سفر کرد