مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 08:402023-10-08اقتصادي

245 تشکل کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان فعال است


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از فعالیت 245 تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل احمد سلامی اظهار کرد: این تشکل ها شامل نماینده کارگران، شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری، انجمن صنفی کارفرمایی و کانون کارگران بازنشسته هستند که جمعیت کارگری و کارفرمایی قابل توجهی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کار یکی از موضوعاتی است که در تشکل های کارگری و کارفرمایی دنبال می شود، افزود: نقش تشکل ها در پیگیری مشکلات جامعه هدف انکارناپذیر است و موجب افزایش بهره وری، بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی و حفظ و موجودیت کارگاه می شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: وزارت متبوع در دولت سیزدهم به اصل سه جانبه گرایی کاملاً اعتقاد دارد و توسعه کمی و کیفی تشکل های کارگری و کارفرمایی جزو برنامه های اصلی این وزارت خانه است.

سلامی تاکید کرد: تشکل های کارگری و کارفرمایی بنابر فصل 6 قانون کار باید در واحدهای تولیدی تشکیل شوند تا کارگران با استفاده از این مزیت بتوانند مطالبات به حق خود را پیگیری کنند.

وی گفت: همچنین بر اساس ماده 131 قانون کار و در راستای اجرای اصل بیست و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به منظور حفظ منافع مشروع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

245 تشکل کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان فعال است

245 تشکل کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان فعال است